Jdi na obsah Jdi na menu

Jak si zvyknout na pohanku

Pohanka je skvělá obilovina. Tedy abych byla přesná, je to pseudoobilovina.

Je to dvouděložná rostlina, tudíž se neřadí mezi trávy. Nicméně vzhledem k obsahu škrobu je její kuchyňské použití jako u obilovin. ( zdroj Wikipedie ).

Díky tomu, že pohanka rychle roste, odpadá používání pesticidů.

Pochází z chladných oblastí střední Asie, kde je hojně konzumována hlavně pro svou zahřívací schopnost.

 

Pohanka obsahuje 18 aminokyselin a vitamíny skupiny B, C, a E.

Ze stopových prvků je to hlavně zinek, selen, měď, mangan a další....

Obsahuje také rutin - ten patří do skupiny bioflavonoidů a zpevňuje cévní stěny.

Zvyšuje jejich pružnost a pomáhá zamezovat vzniku krevních sraženin. Také zvyšuje účinek vitamínu C.

Dále pohanka obsahuje cholinkterý pomáhá regenerovat jaterní buňky. Je důležitou stavební látkou pro acetylcholin, který zajišťuje přenos nervových impulsů do mozku a nervosvalové ploténky.

 

Proto je pohanka velice vhodná pro osoby s křečovými žilami, aterosklerozou či hypertenzí.

Pohanka je doporučována zejména v období chřipek a viróz a při sklonu k oparům.

Pohankové slupky jsou skvělou alternativou pro ty, co mají alergii na peří, prach a pyl. Používají se jako polštářová výplň.

(zdroj Mlýn Šmajstrla, dodavatel nejen pohankových výrobků do mého e-shopu )

 

Je toho dost, pro co bychom si měli pohanku  zamilovat.

Jenže jestli jste jako já, vadí vám ta její specifická chuť.

Samozřejmě by byla škoda se o tak zdravou potravinu ochudit a tak jsem se rozhodla pro nenásilný postup.

 

1. Začala jsem tím, že jsem postupně zvyšovala podíl pohankové mouky v jídlech oproti jiným moukám.

Dnes už jsem schopná dát klidně jen mouku pohankovou.

2. Další krok byl, že jsem zařadila i pohankové těstoviny

Přes počáteční nechuť jsem zjistila, že když vodu na vaření těstovin víc osolím, těstoviny jsou velmi dobré.

Nyní můžu říct, že díky těmto dvěma krokům jsem si na pohanku zvykla a jídelníček už si bez ní neumím představit.

Jsem schopná sníst i jídlo přímo z pohankových krup, což bylo dříve nemožné.

 

A tak dřív, než pohanku navždy vyřadíte ze svého jídelníčku, dejte jí ještě jednu šanci.

Zkuste moje dva kroky a uděláte hodně nejen pro své zdraví ale i pro rozmanitost na svém jídelním talíři.

 

Dodatek :

Z energetického hlediska je pohanka velmi jang - tudíž zahřívající, vysušující a stahující.

Proto se nedoporučuje úplně malinkým dětem, které jsou také jangové.

 

Líbilo ? Tak sdíleje, je to zadarmo.

 

Zdroj foto : Pixabay

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář